DISIPPEL

lærling av en mentor

PÅ DISIPPEL FÅR DU:

bli del av et brennende miljø av Jesusdisipler

et eksamensfritt skoleår med fokus på det Gud har for deg

ledertrening og redskaper for lederskap

en mentor som brenner for din utvikling

spennende reiser i inn- og utland

Sammen med de andre linjetilbudene tilbyr vi solid undervisning og opplegg i troslære, bibelfag og personlig utvikling. Her vil du vokse og gjøre deg erfaringer med Jesus, og ikke minst bli tryggere i hva du tror på.

På «disippel» fordyper vi oss i tillegg på å gjøre Guds godhet tilgjengelig for andre, utvikle vår egen karakter og lederegenskapene våre – og ikke minst erfare at «tro» og «glede» hører sammen!

Bibelskole er og SKAL være sosialt, lærerikt og dritgøy – men det skal også gjøre deg sterkere til det som kommer etterpå. Det er like viktig at du sitter igjen med kunnskap og erfaringer som du vil ha bruk for i framtiden.

Praksis er en viktig del av skolen – både i kirka og sammen med resten av storsamfunnet. Vi går tett på alt det spennende som skjer i IMI-bevegelsen, som for eksempel Impuls, Godhet Norge eller Åpen himmel-konferansene, men det blir også masse opplevelser utenfor kirkebygget.

Som en menighetsbibelskole har vi også svært gode forutsetninger for å tilrettelegge for akkurat dine gaver og dine egenskaper. Du skal ikke bli som oss, men vi skal legge til rette for at du får vokse til den Gud kaller deg til å bli. Dette kan bety praksis i for eksempel ungdomsarbeid, godhetsfestivalen, misjonsarbeid, studentarbeid, opplegg for barn, samfunnsarbeid, medieproduksjon eller mye, mye mer... Dersom du kommer fra området er det heller ingenting i veien for et praksissamarbeid med menigheten som du kommer fra.

I «teamperioden» på våren drar vi ut på tur for å oppleve helt andre og nye kulturer på kroppen – men hvor Gud også gjør fantastiske ting!

Sammen med samarbeidsaktørene våre i Normisjon og IMI Internasjonal, så får vi både støtte oppunder og bidra inn i etablert arbeid, men samtidig kjenne på kroppen hvor utrolig stor forskjell vi kan utgjøre for andre mennesker. Vi reiser for å gi og tjene ... men kommer alltid hjem og føler oss annerledes etter alt vi har erfart og sett.